Politica de retur

Regulament privind serviciul de retur gratuit

 

Renunțarea la cumpărare reprezintă un serviciu gratuit oferit clienților RESTART ENERGY ONE S.A., societate comercială pe acțiuni, organizată potrivit legii române, cu sediul în Municipiul Timişoara, P-ţa ALEXANDRU MOCIONI, Nr. 6, INCAPEREA 4, Apartament 1, Județ Timiş, Cod poștal 300199, CUI: 34583200, Reg. Comert: J35/1297/2015

 

Prin acest serviciu, clienții RESTART ENERGY ONE pot returna gratuit în termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate de pe www.restartenergy.ro, conform Termenilor și Condițiilor de retur prevăzute în prezentul Regulament.

 

Acest serviciu nu afectează dreptul de retragere prevăzut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, pentru contractele încheiate la distanță.

 

Clienții care renunță la cumparare, solicitând returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, accepându-l în integralitate.

 

Clienții RESTART ENERGY ONE SA sunt beneficiarii direcți ai acestui serviciu gratuit.

Aceștia pot fi persoane fizice sau persoane juridice care au achiziționat produse de pe www.restartenergy.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentanții persoanei juridice titulare a facturii fiscale RESTART.

 

Cum puteți returna produsele achiziționate de la RESTART ENERGY ONE?

 

Produsele cumparate de pe www.restartenergy.ro pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice:

  • prin completarea Formularului de Retur afișat pe site la secțiunea Suport Clienți accesibil din contul de utilizator al site-ului ……………………………………..,  în cont "Cereri returnare" sau
  • declarație neechivoca în care cumpărătorul își exprimă decizia de retragere din contract, a cărei primire va fi confirmată (hârtie, mail sau fax).

 

Termenul de 14 zile calendaristice se calculează:

  • De la data livrării produsului pentru produsul achiziționat de pe www.restartenergy.ro. În cazul unei comenzi care conține mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculează de la data livrării ultimului produs din comandă.

 

*Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare fără a fi nevoit sa justifice decizia și fără a suporta alte costuri.

 

În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le mânuiasca și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin.

Purtați răspunderea pentru orice eventuală diminuare a valorii produselor, dacă în urma verificării conformității, proprietăților și funcționalității produselor se dovedește că această devalorizare a fost cauzată de manipularea necorespunzătoare de către dvs.

 

Condițiile referitoare la produsul returnat

 

Se recomandă ca produsul returnat sa fie în aceeași stare în care a fost cumpărat sau livrat:

 

  • Sa aibă toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare și certificate de garanție;
  • Produsul trebuie să fie returnat în condiții de siguranță, pe cât posibil în ambalajul original pentru a să evita deteriorarea acestuia la manipulare și/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producatorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.
  • Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
  • Returnarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând  costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

 

Produse care nu sunt acceptate la retur

 

  • Produse care au trecut prin procesul de instalare (ex : centrale termice pe gaz)
  • Produse care prezinta modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca și defecte estetice în primele 48 de ore de la recepționarea produsului). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobituri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesiva si/sau intervenții neautorizate etc.
  • Produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a cărei furnizare a fost nevoie de plata în avans;
  • Furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere;
  • Produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumpărare sau dacă produsele au licențe OEM activate;
  • Acumulatorii, becurile obișnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originală);
  • Dacă au fost achizitionate mai multe produse din același model, se accepta retur doar dacă unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
  • În cazul mai multor produse achiziționate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.
  • În cazul în care se returnează un produs dintr-un pachet promoțional, se va returna diferența dintre prețul de baza și cel promoțional al produsului returnat.

 

Produse care sunt acceptate la retur în anumite condiții:

 

  • Electrocasnicele mari care au fost utilizate și sunt aduse curățate pentru retur (aparate de aer condiționat etc..)

 

Exercitarea dreptului de retragere

 

Consumatorul informează RESTART cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe website.

 

Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a făcut prin Formularul de Retur de pe site, în termen de maxim 12 ore de la transmiterea notificării, cumparatorul va primi pe e-mail număr de înregistrare și detalii cu privire la solicitarea înaintată. Comunicarea cu clientul se va face în scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda inițială. Suma aferentă returului se va returna prin transfer în cont bancar, atunci cand clientul a plătit prin ordin de plata sau card.

 

Pentru produsele returnate sunt necesari următorii pași:

 

  • Clientul predă produsul la curier cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale și certificate de garanție, obligatoriu însoțit de factură/ bon fiscal și de dovada plății, în baza unui proces verbal de predare primire.
  • RESTART ENERGY ONE va face o evaluare a stării produsului, inclusiv în ceea ce privește componentele și accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat de către un reprezentant RESTART ENERGY ONE.
  • RESTART ENERGY ONE va emite o factură de stornare cu valoarea rezultată în urma evaluării și va rambursa clientului suma respectivă de bani, inclusiv costurile inițiale ale livrării dacă au fost suportate de cumpărăor. 
  • Suma aferentă returului, care figurează în factura fiscala de stornare, îi va fi rambursată clientului prin aceeași metodă de plată. 
  • În cazul în care plata comenzii s-a făcut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată în cel mult 3 zile de la data la care RESTART ENERGY ONE intră în posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul în care RESTART ENERGY ONE este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
  • În situația returului, dacă clientului optează pentru înlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vânzare, clientului i se va rambursa doar diferența dintre valoarea returului și prețul noului produs (sau, după caz, va achita diferența de bani). 

 

În cât timp vom restitui suma aferentă returului?

 

Excepție fac restituirile prin virament bancar, caz în care se va face în cel mult 3 zile de la data la care RESTART ENERGY ONE intra în posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul în care RESTART ENERGY ONE este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

 

  • Rambursarea sumelor pentru returul online se va face în cel mult 3 zile de la data la care RESTART intră în posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul în care RESTART este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

 

  • Termenul se poate prelungi în cazul lipsei de lichidități, caz în care cumpăratorul va fi informat și, cu acordul acestuia, se va stabili o nouă dată de rambursare a sumei aferentă returului.
  • Ziua în care consumatorul își exercită dreptul de retragere din contract nu se va lua în seamă la calculul termenului, iar în cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, Restart Energy One va prelungi termenul în mod corespunzător.

 

Prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul efectuării returului

 

În cazul în care nu există neconformități iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații RESTART ENERGY ONE vor proceda la întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, în conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispoziție de compensare, dispoziție de plată, chitanța). Datele necesare întocmirii documentelor mai sus menționate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria și nr. CI, cont bancar, după caz. 

 

Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur mai sus prezentate, întrucât nu ne putem conform legislației din domeniul fiscal.

 

Costuri și taxe speciale pentru renuntarea la cumparare

 

Toate costurile sunt suportate de către Restart. Totuși, RESTART  ENERGY ONE poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunța la cumpărare. 

Notificarea acestora se va face anterior impunerii restricțiilor privind vânzarea de produse sau servicii.